Oliver Widmer
Urodził się w 1965 roku w Zurichu. Studiował w Musikhochschule w Bazylei u swego ojca, Kurta Widmera, który do dziś jest jego nauczycielem i doradcą. Brał udział w kursach mistrzowskich Dietricha Fischer-Dieskau'a w Hochschule der Künste w Berlinie. Kontynuował studia w Międzynarodowym Studio Operowym w Zurichu.
Światową sławę przyniosło mu zwycięstwo w konkursie śpiewaczym im. Hugo Wolfa w roku 1987. Potem zdobywał kolejne nagrody, m.in. w międzynarodowym konkursie muzycznym ARD w Monachium, konkursie im. Othmara Schoecka w Lucernie, nagrodę muzyczną Rady Europy - stąd liczne naproszenia na międzynarodowe festiwale i występy w uznanych seriach koncertowych.
Trzon jego repertuaru koncertowego stanowią wielkie oratoria i pasje J. S. Bacha oraz dzieła Mozarta, Schuberta i Mahlera. Artysta nie pomija muzyki XX wieku - na międzynarodowym konkursie muzycznym w Lucernie wystąpił w światowej premierze pieśni Les petits adieux na baryton i orkiestrę Heinza Holligera i Bertholda Goldschmidta.
Od roku 1991 Oliver Widmer jest członkiem zespołu Opery w Zurichu. Występując pod batutą takich mistrzów jak Harnoncourt, Frühbeck de Burgos, Santi czy Welser-Möst, zdobył uznanie jako świetny baryton liryczny. Śpiewał partie Papageno w Czarodziejskim flecie Mozarta, Masetta w Don Giovannim, Guiglielmo w Cosi fan tutte i Hrabiego Almavivy w Weselu Figara Mozarta, Oliviera w Capriccio i Arlekina w Ariadnie na Naxos R. Straussa oraz Dr Falkego w Zemście nietoperza J. Straussa. W repertuarze włoskim występował jako Figaro w Cyruliku sewilskim i Dandini w Kopciuszku Rossiniego, Belcore w Napoju miłosnym i Malatesta w Don Pasquale Dionizettiego. Jego role francuskie to Valentin w Fauście i Merkucjo w Romeo i Julii Gounoda. Ponadto wystąpił gościnnie w Teatro Massimo Bellini w Katanii w Die tote Stadt Korngolda oraz na festiwalu w Salzburgu w Koronacji Poppei Monteverdiego i mozartowskim pastiszu L'ombra felice.
Oliver Widmer brał udział w wielu programach radiowych i telewizyjnych. Uczestniczył w kilku nagraniach płytowych pod batutą Nikolausa Harnoncourta: Genowefy Schumanna, Paukenmesse i Salve Regina Haydna, kilku mszy Mozarta oraz dzieł Schuberta; nagrał też Oratorium na Boże Narodzenie Bacha, Czarodziejski flet Mozarta i Die Gezeichneten Schrekera.
Powrót